lördag 8 januari 2011

Nå mål!

Som jag skrivit i några tidigare inlägg vill jag tappa 10 kg i vikt.
Kollar runt mycket på nät och i tidningar för tips och råd hur jag ska lyckas.

Konstiga dieter klarar jag inte av. Vill kunna äta normalt, men i måttliga mängder och satsa på träningen.

Senaste veckan har jag kört 20 min crosstrainer varje dag. Det var mitt mål denna veckan.
Nästa veckas mål är att klara 30 min/dag.
Så här ser min crosstrainer ut. En Reebok Fusion.

Läste på Aftonbladet att det är bättre att skynda långsamt. Så man inte drar på sig skador osv och tappar motivationen.
Det resulterar i att man blir besviken på sig själv, vilket ju är helt onödigt.

Är det fler än jag som kämpar med vikten? Vad har ni för tips att dela med er av?

1 kommentar:

  1. Jo det gör ju jag med, å därför har ja inga råd eftersom ja aldrig lyckas ;-) Men vi får peppa varandra o hoppas det hjälper lite =)
    Kram på´re // Linda

    SvaraRadera

Tack för din kommentar =)